Bli med på eventyr!

Hverdagen

Omringet av Oslos urbane landskap, ligger Bever’n Barnehage i hjertet av Groruddalen. Med sine 20 barn og fem dedikerte ansatte, er det et lite samfunn i seg selv. Med skogen som nærmeste nabo, byr barnehagens store utendørsareal på en rik variasjon av lekeapparater og naturområder. Perfekt plassert nær både Veitvet skole og Veitvet T-banestasjon, er barnehagen lett tilgjengelig og sentralt plassert.

Navnet Groruddalen er relativt nytt i bruk, først tatt i bruk rundt 1950 og ble et vanlig begrep på 1960-tallet, mye takket være Akers Avis og dens undertittel "Groruddalens Budstikke". Det eldre navnet for dette området er Akersdalen.

Grunnverdier

• Kjærlighet og Omsorg

• Ærlighet

• Raushet

Barn i barnehagealder trenger mye kjærlighet og omsorg. De har også et behov for å ha venner og være en del av fellesskapet.

Det absolutt viktigste for oss er at barna trives. En lykkelig barnehage er en velfungerende barnehage.

Det faglige hovedfokuset til barnehagen er språk. Dette er fordi språk er en så viktig del av å kunne fungere sosialt og på skolen.

Vi arbeider med språk i alt vi gjør, om det er inne med bøker eller ute på tur. Vi arbeider også systematisk, som faste månedstemaer som introduserer nye ord og begreper. Som for eksempel dyr eller årstider.

For barn som er to-språklige gjennomfører vi et kurs som heter SPROFF (Språkprogram for førskolebarn). Målet for dette kurset er å bygge opp barnas grunnleggende språkferdigheter slik at de skal være bedre rustet for skolestart.

Satsingsområde

Vi vektlegger

• Språk, sosialt samspill, utvikling av identitet

• Helhetlig læring

• Mestring

Åpningstider

Barnehagens åpningstider er mandag til fredag, 07:30 til 16:45.
Barnehagen er stengt hele juli.

Opptak:
Felles opptaksystem med kommunen. Opptak i barnehagen skjer kontinuerlig, men hovedopptaket er i mars, søknadsfrist 1. mars

Hverdagen:
Barnehagen åpner 07:30 (Frokost til 08:30 for de som ikke har spist frokost hjemme)
09:30 Pedagogiske Aktiviteter, som varier fra skogsturer til språkaktiviteter
11.30 Felles samling.
12.00 Lunsj
13.00 Frilek
14.30 Grønnsaksmåltid
15:00 Frilek
16:45 Barnhagen stenger

• Trykk her - Årsplan for Bever’n Barnehage

• Trykk Her - MyKid

• Bever´n barnehage er en privat andelsbarnehage. Samvirkelaget er åpent for foreldre/foresatte som har plass i barnehagen. Når foreldrene/foresatte har akseptert tilbud om plass plikter de å kjøpe en andel for hver plass som er akseptert. Andelsinnskuddet er på kr. 1000,- som dere får tilbake når barnet slutter.

• Foreldrebetaling: 2000,- kr,

Matpenger: 450,- kr.

Søk om barnehageplass på Oslo kommune sine hjemmesider

Møt Teamet